Slapeloosheid en gezond ouder worden? Wat wel en wat niet doen!
slaapweetjes.be - Perfect slapen in 7 stappen!
Slaapweetjes 15 november 2017
mm
Raymond Geen reacties

Wil je echt eindelijk af van die slapeloze nachten, wil je er echt iets aan gaan doen, dan ben je hier op de juiste plaats. Al meer dan duizend personen zijn reeds geholpen met deze 7 stappen methode!

Ja, ik wil eindelijk opnieuw een perfecte nachtrust!

Slaapweetjes en gezond ouder worden. Hier kan je lezen dat een gezonde slaap belangrijk is, en dat het voor mensen op leeftijd geen overbodige luxe is wat extra aandacht hieraan te besteden. Ons welbevinden hangt immers voor een groot deel af van onze dagelijkse fitheid.

Slaap en lang leven

Oud worden is de enigste manier om van een lang leven te genieten. En om te kunnen genieten is het best dat we zo gezond mogelijk zijn. En om in het thema te blijven is een gezonde slaap zeer belangrijk bij het ouder worden in nog aangename omstandigheden.

Hoe kan je je fit voelen overdag zonder een gezonde slaap en nog alles doen wat we willen? Waarschijnlijk niet. We hebben allemaal onze slaap nodig, jong en oud.

Bij het ouder worden zijn er heel wat dingen die veranderen aan ons lichaam, en ook onze slaap is niet meer dezelfde. In veel gevallen zelfs is slapen een groot probleem. Of toch zeker de slaapintensiteit en met gevolg vermoeidheid overdag, veel indutten, en geen goesting om wat dan ook te doen.

Slaappatroon op hogere leeftijd

Oudere man met babyHet is niet zo dat wanneer je wat ouder wordt, je ook minder slaap nodig hebt. Zoals iedereen hebben we een 7 à 8 uur slaap nodig. Maar aan één stuk doorslapen wordt moeilijker en het wakker worden tijdens de nacht is meer gebruikelijk dan wenselijk.

De slaap op wat hogere leeftijd is niet meer zo diep, niet meer zo vast, en is dan ook gevoeliger voor geluiden op de kamer en allerlei verstoringen tijdens de nacht.

Om te compenseren zullen we overdag meer een dutje gaan doen. Nodig om toch maar fit genoeg van een fijne avond te genieten.

Dagen zijn dan kort en vlug voorbij, en nachten kunnen zeer lang zijn, zo kan het wel lijken.

Fit genoeg blijven om nog te genieten van kleinkinderen en achterkleinkinderen vraagt voldoende nachtrust, maar dag- en nachtritme is dikwijls verstoord.

Slaapstoornis

Al vlug groeit de kans op slapeloze nachten en kan men spreken over een probleem. Vaak met een onderliggende oorzaak waar we niet altijd vat op hebben

 

  • snel wakker worden met minste geluid
  • medicijngebruik voor andere kwalen
  • medische problemen en bewustzijns alertheid
  • stress na mogelijk verlies van partner
  • veranderingen in dagritme
  • eenzaamheid in lange dagen

Reeds bij ongeveer de helft van de 50-plussers is het probleem van slapeloze nachten meer regel dan uitzondering. Het kan dan ook niet zomaar als een probleem aanzien worden. Een slaapstoornis is een groot probleem en moet als dusdanig dan ook aangepakt worden.

Slaapmiddelen

Een slaapprobleem hoeft niet altijd voor iedereen hetzelfde te zijn. Het kan gaan van inslapen, van doorslapen en zelfs tot tijdelijk stoppen met ademen. Toch wordt er maar al te vaak overgegaan tot het voorschrijven en tot het innemen van slaapmedicatie.

Niet of weinig slapen heeft als gevolg immers een algemeen minder goed voelen, en dit is toch wat we allemaal willen. Ons goed voelen om nog te doen wat we willen, en met de nodige energie telkens weer onze dag te starten. Hand met medicatie

Het innemen van slaapmiddelen is nochtans niet zonder risico’s. Verslaving met telkens meer en straffere slaapmedicijnen als gevolg. Sufheid in de nacht met mogelijks ongelukken als vallen en breken van armen, benen of heup. Nachtelijke verwardheid is zeker een mogelijkheid.

Slaapmedicijnen zijn uit den boze en dan ook zeker te vermijden. De gevaren van het innemen van slaapmedicatie zijn te groot en gaan er dan ook niet echt voor zorgen dat we ons goed genoeg voelen om op een fijne manier te genieten van telkens weer een nieuwe dag.

Als je dan toch eens een keer een slaapmedicijn wil uitproberen maak je best een afspraak met je dokter. Hij zal je iets voorschrijven dat het best geschikt is voor jouw.

Ook kan je online naar een apotheker met dokter gaan en waarschijnlijk vinden wat je zoekt. Je maakt hier een account aan en je kan aan de slag. In de zoekbalk ga je naar slaapproblemen of slaapmedicijnen. Je zal al snel op de juiste pagina komen die je wegwijs brengt in de slaapmiddelen. Na het invullen van je medische fiche zal een dokter bepalen of je het medicijn kan hebben of niet.

Klik hier om naar je online apotheek en dokter te gaan. 

Slaaptherapie

Het beste wat ik je kan aanraden is het volgen van een slaaptherapie. Een therapie die kan zorgen voor een betere slaap, zowel bij inslapen als doorslapen. Een therapie zonder de nadelige gevolgen van slaapmedicijnen.

Een slaaptherapie die er bijgevolg ook gaat voor zorgen dat je je beter in je vel voelt, frisser de dag kan aanvatten, en terug kan doen wat je eigenlijk altijd wil doen. Namelijk genieten, genieten van de dag, want de tijd vliegt.

Als slapeloosheid echt een probleem is en je verlangt naar opnieuw van die mooie dagen, elke dag maar weer, dan is het 7-stappen plan voor een perfecte nachtrust echt een aanrader.

Zowel voor jongere mensen, als voor mensen op rijpere en oudere leeftijd, is dit boek een must om te lezen. Het zal er ongetwijfeld voor zorgen dat je het leven terug op een positieve manier zal gaan beleven.

Ik nodig je dan ook uit om verder te gaan op deze website en te vinden wat we allemaal toch zoeken, namelijk voldoende nachtrust om fit doorheen de dag te komen. Succes met het boek 7-stappen plan voor een perfecte nachtrust.

Wil je echt eindelijk af van die slapeloze nachten, wil je er echt iets aan gaan doen, dan ben je hier op de juiste plaats. Al meer dan duizend personen zijn reeds geholpen met deze 7 stappen methode!

Ja, ik wil eindelijk opnieuw een perfecte nachtrust!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *